REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO



§ 1. Informacje Ogólne

1. Sklep internetowy dostępny pod adresem https://retro-cegly.pl/, prowadzony jest przez:

RETRO S.A.

ul. Nowopogońska 98

41-250 Czeladź

NIP 6252473764

REGON 386306984

Kapitał zakładowy: 118 254,00  zł (opłacony w całości)

KRS: 0000845831;

Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

2. Kontakt ze Sklepem

1. Adres Sprzedawcy: Ul. Nowopogońska 98, 41-250 Czeladź.

2. Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@retrocegla.pl

3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48786238248

5. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy mBank PL53 1140 1078 0000 7653 4300 1001

6. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów

telefonów podanych w niniejszym paragrafie.

§ 2. Wymagania techniczne

1. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania

zamówień na Produkty, niezbędne są:

a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,

b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),

c. akceptacja niezbędnych plików cookies,

§ 3. Dane osobowe

1.Użytkując strony https://retro-cegly.pl/ wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia mi oferty produktów, usług i prowadzenia marketingu przez RETRO S.A. oraz potwierdzam otrzymanie informacji, że:

2.Administratorem danych jest RETRO S.A. z siedzibą w Czeladzi, ul. Nowopogońska 98. Zebrane dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom wskazanym w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, oraz podmiotom współpracującym z RETRO S.A.; przysługuje mi prawo dostępu do treści danych oraz ich poprawiania na warunkach określonych w ustawie o ochronie danych osobowych, a ich podanie jest dobrowolne. podanie adresu e-mail lub numeru telefonu jest równoznaczne ze zgodą na otrzymywanie informacji handlowych od RETRO S.A. lub podmiotów współpracujących z RETRO S.A. Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, ze zm.).

3.Polityka prywatnoci i cookies >kliknij tutaj<

4.Przetwarzanie danych osobowych RODO >kliknij tutaj<

§ 4. Definicje

1. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu,

której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

2. Sprzedawca - RETRO S.A. z siedzibą w Czeladzi przy ul. Nowopogońskiej 98, kod pocztowy 41-250, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Katowice-Wschód, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000845831, o kapitale zakładowym 118 254,00 zł, NIP 6252473764, REGON 386306984

3. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.

4. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.

5. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://retro-cegly.pl/.

6. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

7. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.

8. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.

9. Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.

10. Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.

11. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.

13. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

14. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

§ 5. Zawarcie umowy sprzedaży/konto klienta

1. Sklep umożliwia zakup towarów (dalej „Towary”),, uwidocznionych na stronie internetowej Sklepu, w dwóch trybach:

a. bez rejestracji;

b. z założeniem konta w Sklepie.

W obu przypadkach w celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Towarów w Sklepie, odpowiednim przyciskiem dodać je do „Koszyka” i kontynuować procedurę składania zamówienia poprzez wybór odpowiednich opcji (sposób dostawy i płatności).

2. Informacje o produktach w Sklepie, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.

3. Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu zamówienia wszystkich wymaganych danych koniecznych do wykonania umowy i ewentualnie (na życzenie klienta)także danych do wygenerowania faktury VAT.

4. Jeśli klient zdecyduje się założyć konto w Sklepie (dalej „Konto”), rejestracja jest jednorazowa, a adres poczty e-mail oraz wybrane przez klienta hasło są podstawą do późniejszego logowania. Po zalogowaniu do Konta, klient posiada dostęp do historii swoich zamówień, a przy kolejnych zamówieniach nie musi ponownie wypełniać formularza zamówienia swoimi danymi osobowymi.

5. Klient może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z posiadania konta. W tym celu należy wysłać swoją rezygnację na adres e-mail: biuro@retrocegla.pl

6. Zatwierdzenie przez klienta zamówienia przyciskiem „Kupuję i płacę” (lub innego o tożsamym brzmieniu) oznacza:

a. złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Towarów zgodnie z opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem,

b. akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny Towarów oraz kosztów ich dostawy.

7. Do zawarcia umowy sprzedaży (dalej„Umowa”) dochodzi z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji (przyjęcie oferty klienta), o czym Sprzedawca informuje poprzez wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.

8. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Towaru (w całości bądź w części),Sprzedawca poinformuje o tym klienta - nie dochodzi wówczas do zawarcia Umowy. Sprzedawca poinformuje klienta jednocześnie o istniejących możliwościach innego sposobu realizacji zamówienia, np. częściowej realizacji zamówienia lub oczekiwania na uzupełnienie przez Sprzedawcę stanów magazynowych. Jeżeli zamówienie zostało wcześniej opłacone przez klienta, a nie jest możliwe do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca klientowi dokonane płatności (stosownie do zakresu anulowania zamówienia).

9. Sprzedawca przekazuje klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia Towaru

10. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego dostawie powstałe w wyniku podania przez klienta niepełnego / błędnego adresu dostawy lub braku podania innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.

11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności. W takim przypadku Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.

§ 6. Ceny i metody płatności

1.Ceny Towarów podawane są w walucie złoty polski (PLN) oraz w kwocie brutto, tj. wraz z podatkiem VAT.

2. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

2. Sklep oferuje następujące metody płatności:

a. płatność przy odbiorze w siedzibie sklepu,

b. tradycyjny przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy,

c. system płatności online, umożliwiający dokonanie płatności w następujący sposób:

- płatności BLIK 

- przelewy online

- płatność tzw. wirtualnym portfelem; Google Pay, Apple Pay

- płatność kartą płatniczą: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro

3.Jeżeli klient wybrał płatność zwykłym przelewem bankowym, zapłata za zamówienie powinna nastąpić w terminie 1 dni od jego złożenia. W przypadku braku zapłaty w w/w terminie, Umowę uważa się za niezawartą. Zdanie poprzednie nie dotyczy sytuacji, gdy Sprzedawca oferuje klientom płatność odroczoną/płatność w ratach za pośrednictwem zewnętrznego partnera.

4.W przypadku wyboru systemu płatności online, podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności: szybkimi przelewami, Blikiem, wirtualnym portfelem i kartami płatniczymi jest mElements S.A.

§ 7. Charakterystyka produktów

1.Rozmiary produktór płytek z prawdziwej cegły rozbiórkowej lub narożników z prawdziwej cegły rozbiórkowej mogą się między sobą istotnie różnić. Produkty naturalne, historyczne (pochodzące z XIX lub XX wieku, chyba, że opisano inaczej). Istnieje możliwość przebarwień, pozostałości zaprawy, różnic kolorystycznych, odprysków, uszczerbień, pęknięć, nierównej powierzchni oraz krawędzi i różnic w wymiarach. Są to naturalne i pożądane cechy produktu, niepodlegające reklamacji.

2.W podany 1m2 (płytek) lub metrów bieżących (narożników) danego produktu wliczona jest przestrzeń na fugę o szerokości ok. 1,5 cm.

§ 8. Dostawa towarów

1.Klient może odebrać towar w następujący sposób:

a. odbiór osobisty w siedzibie firmy, po wcześniejszym umówieniu terminu odbioru.

b. wysyłka kurierem przesyłką o masie do 25kg

c. wysyłka kurierem na palecie o masie do 1000kg

2. W przypadku odbioru osobistego, klient ma obowiązek sprawdzić zgodność produktu z zamówieniem, przy pracowniku magazynu.

3. W przypadku wysyłki kurierem klient ma obowiązek sprawdzić zawartość przesyłki w obecności przedstawiciela firmy kurierskiej, lub poczty i w razie stwierdzenia uszkodzeń lub nieprawidłowości spisać protokół szkody, po czym ten fakt zgłosić firmie RETRO S.A. Podstawą do złożenia reklamacji jest spisany (w momencie odebrania przesyłki) protokół szkody. W przypadku jego braku, reklamacja nie zostanie uwzględniona.

4.Dopuszcza się możliwość pęknięcia do 20% płytek podczas transportu. Wynika to z fizycznych właściwości materiału z którego powstały płytki (stare cegły).Okoliczność tę klient przyjmuje do wiadomości dokonując zakupu i akceptuje ją.

a) Zgłoszenia uszkodzeń podczas transportu kurierem, bądź jakiejkolwiek niezgodności w zamówieniu należy zgłosić w terminie do 7 dni od momentu odebrania przesyłki. W innym przypadku zgłoszenia nie będą rozpatrywane.

5. Otrzymane produkty mogą być wilgotne (jest to związane z technologią produkcji), co może powodować rozmakanie opakowań.

a. W przypadku przechowywania płytek z cegły powyżej 3 dni od ich otrzymania, klient jest zobowiązany do bezzwłocznego rozpakowania przesyłki/palety po dostarczeniu przez firmę kurierską, sprawdzenia całej jej zawartości i porozkładania płytek z cegły osobno, zapewniając im stały przepływ powietrza. Płytki z cegły, które mogą być wilgotne po procesie produkcji, które są zamknięte w opakowaniu, są narażone na "zaparzenie się".

6. Termin realizacji zamówienia: do 7 dni roboczych od dnia otrzymania płatności (przez: RETRO S.A..) za zamówiony towar, niezależnie od sposobu złożenia zamówienia.

a.Jeśli z jakichś powodów realizacja zamówienia będzie wymagała dłuższego czasu oczekiwania, klient zostanie o tym powiadomiony przed upływem 7 dni.

b.Zamówienia wykonywane na indywidualne zamówienie, w tym zamówienie narożników do zamówienia, mogą mieć indywidualnie ustalany czas realizacji, o którym sklep poinformuje klienta po złożeniu zamówienia.

7. Koszty magazynowania

a.W przypadku złożenia zamówienia z odbiorem osobistym/własnym, klientowi przysługuje 7 dni bezpłatnego (wliczonego w cenę zamówienia) magazynowania zamówienia. Po przekroczeniu tego terminu dalsze magazynowanie zamówienia będzie płatne w kwocie 12,30 pln brutto/ każda rozpoczęta doba magazynowania, za 1 miejsce paletowe (do 32m2 płytek, lub bez płytek: do 100 impregnatów/gruntów lub do 500 kg fugi lub kleju). 

b.Istnieje możliwość ustalenia odroczonej daty realizacji zamówienia. Klient w takim przypadku zobowiązuje się potwierdzić wymaganą datę realizacji 7 dni przed planowanym dostarczeniem. W innym przypadku termin realizacji może się wydłużyć.

§ 9. Odstąpienie od umowy

1.Uprawnienie do odstąpienia od umowy:

Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do odstąpienia od umowy na następujących warunkach:

Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie nieprzekraczającym 14 dni, bez podania przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez klienta weszła w posiadanie rzeczy.

W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia w formie pisemnej (mailowo bądź listownie, liczona jest data doręczenia - klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy).

Aby zgłoszenie odstąpienia od umowy było ważne, musi być ono złożone w formie pisemnej.

W przypadku zakupu na fakturę nie uznaje się zwrotów.

Na podstawie art. 38 punkt 3 ustawy o prawach konsumenta zwrotowi nie podlega produkt: narożniki (każdego typu i rodzaju).

2. Skutki odstąpienia od umowy dla klienta, będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego:

W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas, koszty wysyłki nie są zwracane w przypadku odstąpienia od części zamówienia ), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym został wystawiony dokument korekty.

Korekta dokumentu zakupu jest wystawiana niezwłocznie po dostarczeniu przez klienta wszystkich niezbędnych dokumentów ( dowodu zakupu w oryginale, odstąpienia od umowy w formie pisemnej oraz zwracanego towaru).

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie wskazany został przez Was inny sposób; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

RETRO S.A. ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu doręczenia zwracanego towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Proszę odesłać lub dostarczyć nam zakupione przedmioty na adres RETRO S.A. ul. Nowopogońska 98, 41-250 Czeladź, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo produkty przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszt zwrotu towaru nie jest Państwu zwracany!).

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikającego z korzystania z niego w sposób inny niż wynika to z jego charakteru, cech i funkcjonowania.

W przypadku zniszczenia opakowania, uszkodzenia opakowania, doprowadzenia opakowania do stanu uniemożliwiającego dalsze wykorzystanie go lub odesłania rzeczy w opakowaniu zastępczym zostaną Państwo obciążeni kosztem (lub Państwa zwrot zostanie pomniejszony o kwotę) opakowania w wysokości : 10 PLN brutto za m2 (niezależnie od rodzaju płytek), 1 PLN brutto za 1 sztukę narożnika (niezależnie od rodzaju).

W wypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą.

3. Formularz odstąpienia od zakupu >kliknij tutaj<

§ 10. Reklamacje

1.Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo do zgłoszenia reklamacji zakupionego towaru lub usługi w terminie do 14 dni od daty otrzymania towaru lub usługi od RETRO S.A.. Reklamacje należy wnieść e-mailem na adres: biuro@retrocegla.pl, lub drogą pocztową na adres spółki. Reklamacje zgłaszane w innej formie, oraz zgłaszane po terminie nie będą uwzględniane.

2.Prawidłowo złożone reklamacje będą rozpatrywane w terminie do 14 dni roboczych, liczonych od daty doręczenia reklamacji.

§11. Fakultatywna 10 letnia gwarancja

1.Aby uzyskać fakultatywną 10 letnią gwarancję na produkty zakupione w RETRO S.A. klient jest zobowiązany do dokonania następujących czynności: zakupu płytek z cegły (dowolny rodzaj) w ilości minimalnej 1m2 wraz z dedykowaną technologią montażu tj. 4kg Retro Klej s na każdy 1m2 płytek, 2,5 kg Retro Fugi w dowolnym kolorze na każdy 1m2 płytek, Retro Impregnat 1l na każde rozpoczęte 5m2 płytek, Retro Grunt lub Retro Grunt max na każde rozpoczęte 20m2 płytek. płytki muszą zostać zainstalowane zgodnie z wytycznymi RETRO S.A. i sztuką budowlaną, przez osoby lub firmy mające potwierdzone kwalifikacje w zakresie montażu płytek dekoracyjnych (np. ukończony kurs kafelkarza). Gwarancja obowiązuje tylko na płytki zainstalowane jako dekoracyjne. Płytki nie mogą być instalowane w środowisku trwale wilgotnym, o dużych różnicach temperatur lub być nastawione na działanie wody. Płytki należy konserwować 1 warstwą Retro Impregnatu (1l na każde rozpoczęte 5m2 płytek) 1 raz w roku. Wyłączenia: gwarancja nie obejmuje wychodzenia wykwitów z pierwiastków naturalnych np. solnych na powierzchniach z płytek ze starej cegły. Aby otrzymać fakultatywną 10 letnią gwarancję na produkty zakupione w RETRO S.A. klient jest zobowiązany w terminie 30 dni od daty złożenia zamówienia wysłać na e-maila: biuro@retrocegla.pl wiadomość z prośbą o objęcie jego zamówienia (podając numer) fakultatywną 10 letnią gwarancją. Brak przesłania takiej prośby w oznaczonym terminie skutkuje brakiem możliwości uzyskania fakultatywnej 10 letniej gwarancji.

§12Postanowienia końcowe

1.Złożenie zamówienia w dowolnej formie oznacza akceptację postanowień niniejszego regulaminu i ograniczeń oraz niedogodności mogących z niego wynikać (jest to związane ze specyfiką produktu).

2.Dokonując zakupu klient wyraża zgodę na dostarczenie dowodu zakupu (paragonu fiskalnego lub faktury) w formie elektronicznej na adres e-mail (w treści wiadomości lub w pliku pdf) podany podczas składania zamówienia.

3.RETRO S.A. zastrzega sobie prawo do zmiany zapisów regulaminu.